Dijital dönüşüm, hayatımızın her alanında kendini fazlasıyla hissettiriyor. Medyadan ulaşıma, bankacılıktan perakendeye kadar birçok sektörde etkisini fazlaca gördüğümüz teknolojik gelişmeler, bir süredir sağlık sektöründe de karşımıza çıkıyor. Her ne kadar online randevu almak, sağlığın dijital dönüşümünde karşımıza çıkan önemli yeniliklerden biri olsa da değişen ihtiyaçlar ve talepler farklı güncellemelerin yapılmasına neden oluyor. Bunlardan en önemlisi de yeni yeni karşılaşmaya başladığımız "e-doktor" uygulamaları.
Webrazzi'deki habere göre; Corona virüs salgınını her alanda olumsuz bir şekilde hissettiğimiz şu günlerde, yetkililer acil durumlar dışında hastanelere gidilmesini önermiyor, çünkü COVID-19'un hastanelerde daha hızlı bir yayılma hızına sahip olduğu söyleniyor. Durum böyle olunca insanların bazı hastalıkları için uzaktan yardım almaya ihtiyaçları oluyor. Şu anda gönüllü olarak bu hizmeti başlatmış doktorlar mevcut, ancak bu doktorlar ne yazık ki taleplerin hepsine yetişemiyorlar veya kişilerin sorunlarını normal bir hastane hizmetinde olması gerektiği gibi detaylı bir şekilde dinleyemiyorlar. Bu da özel hastanelerin duruma el atmasına neden oluyor.
Acıbadem, Memorial ve Anadolu Sağlık Merkezi bu hizmeti veren özel sağlık kuruluşlarından birkaçı. Ayrıca Anadolu Sigorta'nın da "7/24 Canlı ve Görüntülü Sağlık Danışmanlığı Hizmeti" mevcut. Bahsettiğimiz hastanelerde sistemin nasıl işlediğinden bahsedelim.
Acıbadem'den "Online Doktor"
Acıbadem’in "Online Doktor Görüşmesi’ ile hastaneye gidemediğiniz durumlarda, bulunduğunuz yerden randevu alarak doktorunuza online ulaşabiliyor ve görüntülü görüşmenizi, kontrolünüzü ya da gerekli hallerde tanı ve tetkik işlemlerinizi yaptırabiliyorsunuz. Online Doktor Görüşmesi’nde tüm tıbbi süreç, hastanın durumuna göre doktorun tıbbi görüşü ve denetimi altında yürütülüyor.
Oluşan tüm raporlar hastanın tıbbi kayıtları içinde yer alıyor. Görüşme sonrasında doktorunuzun tetkik istemesi durumunda, örnek alım işleminin evinizde yapılmasını isterseniz bu hizmet için ekstra bir ücret ödemiyorsunuz. Doktorunuzun reçete yazması durumunda, reçetenizi eczacınıza Acıbadem Online uygulaması üzerinden gösterebiliyor ve yine uygulama üzerinden kendisi ile paylaşabiliyorsunuz. Online randevu sırasında doktor fiziksel muayenenin zorunlu olduğuna karar verirse, poliklinik muayenesi organize ediliyor.
Online Doktor için başvuru formunu Acıbadem'in web sitesinden ya da mobil uygulamasından doldurabiliyorsunuz. Daha sonra randevunuz onaylanıyor ve randevu saatinde doktorunuz sizi arayıp görüşmeyi WhatsApp, FaceTime ya da Skype gibi platformlardan hangisi üzerinden gerçekleştirmek istediğinizi soruyor. Standart bir Online Doktor görüşmesinin süresinin 20 dakika olarak belirlendiğini de hatırlatalım.
Acıbadem Online Doktor hizmeti için ödemeler kredi kartı veya nakit olarak gerçekleştirilebiliyor. Kredi kartınızla mail order yöntemiyle ya da 3D Secure sistemi ile ödeme yapabiliyorsunuz. Nakit ödemek isterseniz banka havalesi yapabiliyorsunuz. Eğer geçerli bir sağlık sigortanız varsa Acıbadem bunu sistemden görebiliyor ve ücret ona göre tahsis ediliyor.
Memorial e-Doktor uygulaması
Türkiye’nin her noktasından ulaşılabilen Memorial e-Doktor hizmetinde, İstanbul, Ankara, Antalya, Kayseri ve Diyarbakır hastanelerindeki doktorlar hizmet veriyor. Tüm branşların mevcut olduğu e-Doktor hizmetinde, kapsam dışında kalan bazı durumlar da mevcut. Ani gelişen hastalık, kaza, yaralanma, beyin ve omurilik yaralanmaları, travmalar, bilinç kaybı, ciddi yanıklar, göğüs ağrısı, kusma ve benzeri durumlarda olayın meydana gelmesini takip eden ilk 24 saat içinde tıbbi müdahale gerektiren acil durumlara ilişkin şikayetler bu hizmet kapsamı dışında yer alıyor.
Randevu alırken paylaşılan ve/veya sistemde bulunan cep telefon numarasından, telefondaki WhatsApp uygulaması veya FaceTime üzerinden, randevu saatinde hasta aranıyor ve görüntülü görüşme hizmeti başlatılıyor.
e-Doktor hizmetinin ödemesi ise cep telefonuna veya e-mail adresine gönderilen Memorial ödeme sayfasının linkine tıklayarak gerçekleştiriliyor. Kredi Kartı bilgilerinizi güvenli ödeme altyapısını kullanarak ve kart bilgilerinizi telefon ile paylaşmadan girebiliyor ve ödemeyi yapabiliyorsunuz.
Acıbadem'in aksine Memorial'ın e-Doktor hizmeti, özel sağlık sigortaları, banka sandıkları ve diğer kurum anlaşmaları tarafından karşılanmıyor.
Anadolu Sağlık Merkezi E-Doktor Sistemi
Anadolu Sağlık Merkezi'nin E-doktor uygulaması, hekimlerin fiziki muayene etme şansı olmadığı ve bu nedenle de kesin tanı konamayacağı için gerekli durumlarda gerçekleştiriliyor. Online görüşmede Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) ve ilgili yönetmelikler doğrultusunda fiziki muayene ve gerekli testler yapılamıyor. Bu doğrultuda hastaya kesin tanı koyulamayacağı için doktorlar hastalara yalnızca bilgi, öneri ve yönlendirmede bulunabiliyor. İlaç tedavisi ve kesin tanı için hasta hastaneye davet ediliyor.
E-doktor görüşmelerinin ödemesi EFT, havale veya Mail Order yöntemi ile gerçekleştiriliyor. E-doktor görüşmeleri özel sağlık sigortaları, banka sandıkları ve diğer kurum anlaşmaları tarafından karşılanmıyor. Kontrol ve sonuç görüşmeleri ise 15 gün içerisinde ücretsiz gerçekleştiriliyor.
Görüşmelerin 10 dakika ile sınırlandırıldığı E-doktor hizmeti de akıllı telefonlar veya görüntülü konuşma uygulamaları yardımıyla gerçekleştiriliyor.
Anadolu Sigorta'dan online sağlık danışmanlığı
Anadolu Sigorta da tüm bireysel ve kurumsal özel sağlık sigortası sahiplerine 7/24 ücretsiz sağlık danışmanlığı hizmeti vermeye başladı. Bu hizmet kapsamında, bireysel ve kurumsal sigortalılar, Anadolu Sigorta web sitesinde yer alan “canlı doktor görüşmesi butonundan” ya da buradan, TC kimlik numarası ile giriş yaparak 7/24 canlı ve görüntülü görüşme yapabiliyor.
Anadolu Sigorta, sigortalılarının kısa sürede hekime ulaşıp sağlık sorunları için etkin ve doğru yönlendirme alabileceklerini, bunun sonucu olarak sağlık poliçelerine gereksiz tazminat yansımalarının önüne geçilebileceğini belirtiyor.
Editör: Haber Merkezi
Haber Yorumları
Yorum Yazın
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.