Stray'in diğer macera oyunlarıyla pek çok ortak noktası var. Güçlü düşmanlardan kaçınmak için bulmacaları çözmeli, yoğun bir kentsel ortamda gezinmeli ve gizliliği kullanmalısınız. Arkadaş olunacak karakterler ve toplanacak şeyler var. Ancak Stray ve çağdaşları arasında önemli bir fark var: Bir kedi olarak oynuyorsunuz.
The Verge'den edinilen bilgilere göre; bu kulağa küçük bir bükülme, hatta bir hile gibi gelebilir, ancak gerçekte, perspektifteki değişim Stray'i canlandırıcı bir şekilde yeni hissettiriyor. Hâlâ büyük, karmaşık bir dünyadasınız ama şimdi onu zemin seviyesinden görüyorsunuz. Keşiften bulmacalara kadar her şeyi değiştirir. Ve neşe, kalp kırıklığı ve hatta zaman zaman korku arasında gidip gelen buruk bir hikaye ile birleştiğinde, yılın şimdiye kadarki en iyi oyunlarından biri haline geliyor.
Stray'de, oyunun başında kendisini kedi arkadaşlarından ayrı bulan ve insanlar yerine robotların yaşadığı bir yeraltı dünyasına dalan isimsiz bir kedi olarak oynuyorsunuz. Başlangıçta amaç basittir: yüzeye geri dönün. Hızla olsa da, arayış daha fazla bir şey olur. Sonunda B12 adında şirin bir drone size katılır ve dünyanın gizemleri birikmeye başlar. Yüzeye çıkarken, robot toplumunun katmanları arasında yükselirsiniz - kelimenin tam anlamıyla - sadece onların yaşamları ve tarihleri hakkında değil, aynı zamanda insanlara ne olduğu hakkında da daha fazla şey öğrenirsiniz. Bunun da ötesinde, görünüşte her şeyi yiyen böcek benzeri canavarlardan oluşan gizemli bir sürü olan zurklar var. Bu, makineleri çeşitli yeraltı gecekondu mahalleleriyle sınırlı tutan robotları ve sevimli küçük kedileri içerir.
Eylemlerinizin konuştuğu bir oyun
Hikaye ayrıca klasik sessiz kahramana hoş bir dönüş sağlıyor. Diyelim ki, The Legend of Zelda'dan Link'in aksine, burada kahramanınızın asla konuşmaması mantıklı geliyor çünkü o bir kedi. Ara sıra dron arkadaşınızdan çeviri yoluyla iletişim kurabilirsiniz, ancak çoğu zaman Stray, eylemlerinizin konuştuğu bir oyundur. Büyük ve küçük iyilikler yaparak robotlara göz kulak olabilirsiniz - bunlar, bir robo-büyükannenin elektrik kablolarından rahat bir panço örmesine yardım etmekten veya tehlikeli, zurk dolu lağımlardan geçerek bir baba ve oğlu yeniden birleştirmeye kadar değişebilir. Stray'in hikayesi nispeten kısa ama o çalışma süresinde, servet eşitsizliğinden çevre felaketine kadar değişen temalarla, kedinin kendisinin çok önemli kaderi olduğunu öğreniyorsunuz.
Nasıl oynanıyor?
Nasıl oynandığı açısından, Stray, ana bağlı olarak birkaç türün arasına girer. İlk zamanınızın çoğu, çok dikey bir şehirde minik bir kedi olarak nasıl dolaşılacağını bulmak için harcanır. Kontroller, tipik bir üçüncü şahıs macerasından biraz farklıdır: özgürce hareket edebilmenize rağmen, atlama düğmesi bağlamsaldır, bu nedenle yalnızca bir çıkıntıda bir X göründüğünde atlayabilirsiniz. Başıboş dolaşmak, bir binada yukarı veya aşağı ya da tehlikeli bir yol boyunca rotanızı çizerken genellikle istikrarlı bir planlama sürecidir. Bir ev kedisinin buzdolabının tepesine ulaşmak için düzenli olarak mobilyalara ve tezgahlara tırmanışını izlemek gibi bir şey.
Etrafta dolaşmak, sadece uygun rotayı planlamayı değil, aynı zamanda genel olarak anlaşılması kolay bazı çevresel bulmacaları çözmeyi de içerir. Bunlar, bir köprü oluşturmak için bir tahtayı devirmek kadar basit olabilir, ancak çoğu zaman, makineleri tamir etmekten, iyi yerleştirilmiş bir miyavla robotları korkutmaya kadar her şeyi gerektirebilecek birden fazla adımla daha fazla ilgilenirler. (Kontrol cihazında yalnızca miyavlamaya ayrılmış bir düğme vardır.) Bu, emrinizde birçok yeteneğin olduğu düz bir aksiyon oyunu değil. Oyunun kısa bir bölümünün dışında, bir silahınız yok, bu yüzden gerçekten yapabileceğiniz tek şey koşmak, zıplamak, miyavlamak ve bir kapıyı çizmek veya bir raftan bir şeye vurmak gibi içeriğe duyarlı diğer eylemleri gerçekleştirmek. Deneyim, ipuçlarını arayan bu yoğun dünyayı keşfetmek ve sınırlı kedicik becerileriniz göz önüne alındığında ilerlemenin en iyi yolunu bulmakla ilgilidir. Ve bu eylemlerin bazıları diğer oyunlarda mevcut olsa da, sınırlı seçeneklere ve zemin seviyesinde bir bakış açısına sahip bir kedi olduğunuz gerçeği, onları pratikte çok farklı hissettiriyor.
Bununla birlikte, olabildiğince kısa, deneyime gerekli bir gerilim dozu ekleyen birkaç eylem dizisi vardır. Başlangıçta, zurk sürüleriyle uğraşacaksınız, bu da ya kaçmak ya da onları yok etmek için çok sınırlı bir silah kullanmak anlamına geliyor. Bu anlar ürkütücü olabilir ama aynı zamanda sinir bozucu da olabilirler. Daha sonra, robotların çeşitli yerlere sızmasını tamamen önlemeniz gerektiğinden, eylem gizliliğe geçer.
Bu aksiyon ve macera anları arasında gidip geliyorsunuz ve Stray ile ilgili belki de en etkileyici şey her şeyin nasıl ilerlediği. Aynı şey hikaye için de geçerli. Eve dönüş basit bir görev olarak başlar, ancak robot dünyasının çeşitli seviyelerinde ilerledikçe ve bu inanılmaz olmayan gelecek hakkında daha fazla şey öğrendikçe, hem kişisel hem de varoluşsal riskler çok daha yüksek hale gelir. Sonu güzel ve trajik.
İsterseniz deneyim aynı zamanda sessiz anlarla doludur. Stray size sadece bir kedi olmak için bolca zaman verir. Halıları ve kanepeleri çizebilir, devam etmekte olan bir masa oyununu tamamen dağıtabilir veya istediğiniz kadar uzun bir uyku botunda uzanabilirsiniz. Bu eylemler bazen bulmacaları çözmek için gereklidir, ancak çoğu zaman, uğraşmak eğlencelidir ve sizi o kedi zihniyetine sokmanıza yardımcı olur.
Haber Videosu
Editör: Buğurcan Baştuğ
Haber Yorumları
Yorum Yazın
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.