ABD merkezli teknoloji şirketi Alphabet'in alt markası Google, kullanıcılarının cep telefonlarından elde ettiği lokasyon verileri ile bir rapor hazırladı. Raporda Türkiye'de park, AVM, market ve toplu taşıma kullanımında gözle görülür bir düşüş olduğu gözlendi. Sözcü'den edinilen bilgilere göre; Google, 16 Şubat 2020 ile 29 Mart 2020 tarihleri arasında kullanıcılarının akıllı telefonlarından elde edilen verileri derleyerek küresel bir rapor hazırladı.
Raporda Türkiye ile ilgili çarpıcı detaylar da yer aldı. Bu tarihler arasında Google’ın verilerine göre bu tarihler arasında restoran, cafe, AVM, müze, kütüphane ve sinema gibi yerlere gidiş ortalamanın altına düştü. Corona virüsü salgını öncesindeki kalabalığa göre bu yerlere gidenlerin sayısı yüzde 75 azaldı.
Öte yandan Google’ın verilerine göre manav, pazar ve eczane gibi yerlere gidenlerin sayısında da gözle görülür bir düşüş olduğu tespit edildi. Google’ın verilerine göre bu yerlere gidenlerin sayısı yüzde 39 azaldı.
Kullanıcılarının akıllı telefonlarından elde edilen verileri inceleyen uzmanlar, ulusal park, plaj, ormanlık alan ve kamusal alanda da sokağa çıkmama gibi bir eğilim görüldüğünü tespit etti. Corona virüsünden önceki döneme oranla, bu mekanlara gidenlerin sayısı da yüzde 58 azaldı.
Ofisler yarı yarıya boşaldı
Google’ın verilerinde otobüs, metro, tren ve tramvay duraklarında da yoğunluğun Türkiye özelinde azaldığı tespit edildi. Bu tarihler arasında Türkiye’deki yoğunluk ve hareketlilik yüzde 79 azaldı.
Corona virüsü ile birlikte sokağa çıkma kısıtlaması getirilirken, birçok iş yeri de evden çalışma modeline geçti… Google’ın verilerinde ofisten çalışanların oranında da yüzde 45’lik bir düşüş görüldüğü gözlendi.
Google’ın kullanıcı verilerinden elde ettiği bilgilere göre Türkiye’de evde kalanların oranı yüzde 17 arttı.
İngiltere’de ise oranlar şu şekilde:
– AVM, pazar yeri ve mağazalara gidiş yüzde 85 azaldı.
– Manav ve eczanelere gidiş yüzde 46 azaldı.
– Parklara gidiş yüzde 52 azaldı.
– Toplu taşıma duraklarında ve merkezlerindeki kalabalık yüzde 75 azaldı.
– Ofislerdeki doluluk oranı yüzde 55 azaldı.
– Evlerde kalma oranı yüzde 15 arttı.
Fransa’da ise oranlar şu şekilde:
– AVM, pazar yeri ve mağazalara gidiş yüzde 88 azaldı.
– Manav ve eczanelere gidiş yüzde 46 azaldı.
– Parklara gidiş yüzde 82 azaldı.
– Toplu ulaşım aktarma noktalarındaki kalabalık yüzde 87 azaldı.
– İş yerlerindeki doluluk oranı yüzde 56 azaldı.
– Evlerde kalma oranı yüzde 18 arttı.
Editör: Buğurcan Baştuğ
Haber Yorumları
Yorum Yazın
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.