Fransa, Google’ın haber içeriklerini ve fotoğrafları alıp arama listesinde gösterdiği için insanların haber sitelerine girme ihtiyacının kalmadığını ve bu yüzden basın kuruluşlarının yılda 300 milyon Euro’yu bulan bir gelir kaybı yaşadığı belirtilirken; Fransız rekabet otoritesi de "Google'ın uygulamaları basın sektörüne ciddi zarar veriyor” açıklamasını yaptı.
HaberTürk'ten edinilen bilgilere göre; Google ile Fransa arasında bir süredir devam eden “haber” savaşı Fransız yayın kuruluşları lehine sonuçlandı. Fransa’da rekabet kurumu “Autorite de la Concurrence”, Google’ın içeriklerini kullanabilmek için Fransız haber ajansları ve yayıncılık kuruluşlarına ödeme yapmak zorunda olduğunu karara bağladı. Fransız rekabet otoritesinden yapılan açıklamada, "Google'ın uygulamaları basın sektörüne ciddi zarar veriyor” denildi.
ABD teknoloji firması, Fransız basın kuruluşlarını temsil eden sendikaların şikayetini takiben gelen Fransız rekabet otoritesinin son kararına uyacağını duyurdu. Google Haberler'den (Google News) Sorumlu Başkan Yardımcısı Richard Gingras, "Avrupa telif hakkı yasası geçen yıl Fransa'da yürürlüğe girdiği için, haberlere olan desteğimizi ve yatırımlarımızı artırmak için yayıncılarla etkileşime giriyoruz" dedi.
Yılda 300 milyon Euro'luk kayıp
Fransız basın kuruluşları Google’ın haber içeriklerini ve fotoğrafları alıp arama listesinde gösterdiği için insanların haber sitelerine girme ihtiyacının kalmadığını ve bu yüzden yılda 300 milyon Euro’yu bulan bir gelir kaybı yaşadıklarının altını çiziyordu.
Haber içeriklerinin arama motorunda görünmesi nedeniyle Avrupa’lı haber yayıncılarıyla telif hakları sorunu yaşayan Google, Avrupa Birliği’ndeki telif yasalarına uymak için geçen yıl Avrupalı kullanıcılarının arama sonuçlarında Avrupalı yayıncıların haber özetlerini göstermeyi bırakmaya başlamıştı.
Trend aramalarında yüzde 40'ı haber
Google'ın sayfa trafiğini ve gelirlerini artırma amacıyla haberleri yoğun olarak kullandığını belirten Amerikan basın meslek birliği News Media Alliance'nin geçen yıl yaptığı araştırmaya göre şirket geçen yıl haber kuruluşlarının ürettiği içerikler aracılığıyla 4.7 milyar dolar gelir sağladı.
Google'a karşılık tüm Amerikan haber endüstrisi ise dijital reklamlardan 5.1 milyar dolar gelir elde etmişti. Araştırmaya göre, Google'da yapılan trend aramaların yüzde 40'ı haber içerikleriyle ilgili aramalardan oluşuyor. Araştırmada ayrıca, Google'nin haber içerikleri için medya kuruluşlarına herhangi bir ücret ödemediği ancak bu içerikler aracılığıyla ciddi oranda sayfa trafiği ve gelir elde ettiğine dikkat çekilmişti.
Editör: Araştırma Servisi
Haber Yorumları
Yorum Yazın
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.