Anadolu Üniversitesi (AÜ) Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik, Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilim Kurulu, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) önlemleri kapsamında 23-26 Nisan'da 30 büyükşehir ve Zonguldak'ta uygulanan sokağa çıkma kısıtlaması sürecinde dijital ortamlardaki yoğunluğa ilişkin araştırması kapsamında açıklanan raporda uzmanların, bireylerin 4 günde en çok dijital platformlarda dizi, belgesel ve film izlemeyi tercih ettiğini belirlediği bildirildi.
Milliyet'in haberine göre, müzelerin online gezilmesinde ciddi artış yaşandığı, en çok kullanılan sosyal medya uygulamalarının ise Instagram, WhatsApp ve YouTube olduğu aktarılan raporda şu tespitlere yer verildi:
"Bireyler, Instagram'da 3'ten fazla challenge kabul ederken Instagram'da ayrıca en çok 'Evde kal', 23 Nisan ve ramazan ile ilgili fotoğraflar paylaşıldı. Bireyler günde ortalama 3 saat de görüntülü konuşma gerçekleştirdi. Türkiye'de Twitter üzerinden yapılan paylaşımlarda en çok “#sokagacıkmayasagı, #ÜlkemleGururDuyuyorum, #sahur, #23Nisan2020, #İstiklalMarşı" etiketleri kullanıldı. WhatsApp'ta ise birçok yeni grup kuruldu ve iletişim oranı arttı."
Editör: Onur Baştuğ
Haber Yorumları
Yorum Yazın
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.