Deloitte Futbol Para Ligi raporu 2017/18 sezonu için dünyanın en çok gelir elde eden takımlarını sıraladı. En yüksek geliri elde eden 20 takımın toplam geliri %6’lık artışla 8,3 milyar avro seviyesine ulaştı ve yeni bir rekor kırdı. Beşiktaş ise, 20-30 sıralamasında 26. sırada yer alarak listeye ilk kez giriş yaptı.
Deloitte Futbol Para Ligi raporu 2017/18 sezonu için dünyanın en çok gelir elde eden takımlarını sıraladı. En yüksek geliri elde eden 20 takımın toplam geliri %6’lık artışla 8,3 milyar avro seviyesine ulaştı ve yeni bir rekor kırdı. Real Madrid Futbol Para Ligi’nde on ikinci kez birinci olarak yeni bir rekora imza attı. 2014/15 sezonundan sonra bu sezon kazandığı 750,9 milyon avro ile yeniden birinci oldu. FC Barcelona bir sıra tırmanarak listede ikinciliğe ulaşırken Manchester United geçen sezonki birinciliğinin ardından bu sezon üçüncülüğe düştü. Türk futbol kulüplerinden Beşiktaş ise, 20-30 sıralamasında 26. sırada yer aldı. Tottenham Hotspur, 2006/07 sezonundan sonra ikinci defa ilk 10 takım arasında yerini aldı. Böylelikle İngiliz takımları bir rekora daha imza atarak 6 takımla ilk on içerisinde temsil edilmiş oldu.
Deloitte Türkiye Futbol Endüstrisi Uzmanı Cem Sezgin “Avrupa futbolunun bu sene kaydettiği 450 milyonluk gelir artışı bize pazarın hala agresif büyüme potansiyeline sahip olduğunu göstermekte. Birinci sırada yer alan ve elde ettiği gelirle 750 milyon avro barajını aşan ilk takım olan Real Madrid, bir rekor daha kırarak on ikinci kez Para Ligi’nde şampiyonluğa erişti” yorumunda bulundu.
Beşiktaş ilk kez listede
Şampiyonlar Ligi’ndeki başarıları nedeniyle ilk 30 içerisinde kendilerine yer bulan diğer takımlar ise; 26.’lık ile bugüne kadarki en iyi sonucunu elde eden Beşiktaş ve 27. olan Sevilla oldu. Deloitte Futbol Para Ligi’nde ilk kez boy gösteren Beşiktaş’ın bu performansını Sezgin şu şekilde değerlendirdi: “Beşiktaş, 2015/16 – 2017/18 arasındaki üç sezonluk dönemde Türkiye ve Avrupa’da sportif anlamda çok başarılı oldu. Aynı dönemde yeni stadı açıldı, önemli sponsorluk anlaşmaları imzaladı, sosyal medyayı çok aktif şekilde kullandı. Sportif başarı UEFA’dan elde edilen ve Türkiye’deki naklen yayın gelirlerine yansımakla kalmadı; stat doluluk oranlarını – dolayısıyla maç günü gelirlerini – ve Kartal Yuvası satışlarını da yukarı çekti. Özellikle 2017/18 sezonundaki Şampiyonlar Ligi performansından elde edilen rakam ve yeni naklen yayın ihalesi sonucu artan gelirlerin sonucunda, Beşiktaş’ı listede görmek bizler için sürpriz olmadı.”
Editör: Buğurcan Baştuğ
Haber Yorumları
Yorum Yazın
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.