YouTube ve çocuklar
Çağımızda tablet, pc ve akıllı telefonlar oldukça yaygın ancak bu teknolojik gelişmeler artık çocuklarında bazen elleri altında olabiliyor. YouTube'da çocuk videolarının başlangıcında korku ve uygunsuz videoların, çocukların izlememesi açısından anne…
YouTube’da çocuklar gösterilen korku filmi reklamlarına mağruz kalıyorlar. İngiltere’de Reklam Standartları Kurumu’na yapılan şikayetler sonucu çeşitli çocuğa özgü videolarda korku film fragmanlarının da gösterildiği ortaya çıktı.
İngiltere’de anne ve babalar YouTube konusunda çok endişeli çünkü buradan yaşayanlar çocuklarının Insidious: The Last Key filminin reklamlarına maruz kaldıklarını dile getirdiler. Yapılan açıklamalarda 15 yaşından büyükleri de korku reklamlarıyla buluşturan YouTube izleyicisine psikolojik açıdan zarar vereceği yönünde oldu. Bu reklamlar, Minecraft, LEGO gibi çocuk videolarının başlamasından hemen önce yer alıyor. Frozen film müziklerinin ve bir çok animasyon videolarının başlamasından öncede ortaya çıkan bu zararlı videolar çocuklara zarar vermekte.
Sony Pictures’ın yaptığı açıklamaya göre ise YouTube’un içerik algoritmalarında sorun olabileceği yönünde. YouTube ise reklamcıların kendi kampanyalarından sorumlu olduğunu dile getirmiş, reklamlarını çocuklar için uygunsuz ve şok edici bulması sebebiyle kaldırdı.
Son dönemlerde çocuk izleyicilerin YouTube’da giderek daha fazla vakit geçirdikleri, özellikle 2-12 yaş arası internet erişimi olan çocukların YouTube’a erişebilmesi söz konusu.
YouTube çoğunlukla kız çocuklarına yönelik evcilik, makyaj, evcil hayvanlar gibi videoları hazırlarken aldıkları uygunsuz ve korku içeren reklam videolarını da bünyesinde barındırması oldukça kötü bir duruma da işaret ediyor. Bu yüzden anne ve babaların çocuklarını YouTube kontrollerini yaptıktan sonra çocuklarını izletmeye izin vermesi daha doğru olacaktır çünkü çocuk videolarının başında geçen korku reklamları veya film fragmanları henüz YouTube tarafından da ciddiyetle denetlenmediği bir gerçek.