Tek amacımız işimizi yapmak
Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, Zorlu PSM’de düzenlenen Brand & Sport Summit'e konuşması olarak katıldı. Beşiktaş Kulübü’nün ve Türk futbolunun marka değeri ile ilgili katılımcılara değerlendirmelerde bulunan Orman, tek amaçlarının işlerini…
Zorlu PSM’de düzenlenen Brand & Sport Summit'te Türk futbolunun ve Beşiktaş’ın marka değeri hakkında konuşan siyah-beyazlı kulübün başkanı Fikret Orman, babasının da eski bir yönetici olduğunu ve bütün hayatının camianın içinde geçtiğini anlattı. “Büyüklerimizi tanıma fırsatım oldu” diyen Fikret Orman, işini severek yaptığını belirtti. İnsanları mutlu ettiğinde kendisinin de mutlu olduğunu ifade eden Fikret Orman, bu dönemde başkanlık yapmanın eski dönemlere göre daha zor olduğunu söyledi. Eskiden büyüklere saygı gösterildiğini ancak, günümüzde durumun farklı olduğunu söyledi.
İnsanların ekonomiden sonra en fazla sporu takip ettiğini dile getiren Fikret Orman, Genç bir nüfusa sahip olan Türkiye’nin istikbali ile ilgili umutlu olduğunu ifade etti.
Süper Lig’in marka değeri yükselmeli
Marka değerinin yükselmesi için spor ailesinin üstüne düşen görevler olduğunu belirten Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, yaptıklarımızın nasıl algılandığının önemli olduğuna değinerek, yaptırdığı kamuoyu araştırmasında insanların yüzde 88’inin kendisinden ve siyah-beyazlı yönetimden memnun olduğunu dile getirdi.
Kazan-kazan durumu
Tek amaçlarının işlerini yapmak olduğunu vurgulayan Fikret Orman, insanlara iyi mesajlar ve mutluluk vermeye çalıştıklarını söyledi. Sponsorluk anlaşmaları hakkında da konuşan Orman, bu anlaşmaların kazan-kazan şeklinde olması gerektiğini ifade eden siyah-beyazlı kulübün başkanı Orman, aksi halde bu anlaşmaların uzun süreli olamayacağını söyledi.
Global markalarla iş ortaklıkları gerçekleştirmeye çalıştıklarını belirten Fikret Orman, sponsorlar mutlu ise, onlarında mutlu olduklarını söyledi. Günümüzde sponsorların dünyanın doğusundan geldiğini de belirten Orman, bu sponsorları Türkiye’ye çekebilmek için, Süper Lig’in marka değerinin yükseltilmesi gerektiğini ifade etti. Sponsorluk bedellerinde Avrupa’daki takımların gerisinde olduğumuzu anlatan Orman, tüm global kulüplerin Uzakdoğu’da faaliyet gösterdiğini, nedeninin ise; pazarın orada olduğunu söyledi.
Bir çok maçın Çin’e, Japonya’da, Katar’da, Malezya’da oynandığını söyleyen Fikret Orman, “Bir Çinli niçin Türk takımının taraftarı olsun? diyerek, bunun için aidiyet duygusu yaratılması gerektiğini vurgulayarak, global stratejiler geliştirmenin öneminin üzerinde durdu.
Maçlarımızın dünyada yayınlanması gerektiğini belirten Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, Lig’in marka değeri yükselirse, transferlerinde daha düşün maliyetli olacağını söyleyerek, Beşiktaş olarak mali zorluklardan çıkabilmek için üzücü kararlar uyguladıklarını söyledi.